Як українські агрохолдинги зберігають врожай та чим загрожує нестача сховищ – позиція Agricom Group на порталі Liga


Вже зараз аграрії шукають способи для збереження врожаю. Видання Liga.net розбиралося, як українські агрохолдинги зберігають врожай та чим загрожує нестача сховищ. Коментар Agricom Group.

  • Наскільки насправді масштабна проблема зберігання надлишку зерна для Agricom? Наскільки більше компанія зберігає зараз, ніж у довоєнному 2021? Чи це зерно нового урожаю, старого чи обох? Які це культури?

Проблема зберігання досить серйозна, як країни загалом, так і Agricom Group. На щастя, ми встигли відвантажити практично всі залишки зерна врожаю 2021 року, залишилося 150 тонн кукурудзи 2021 року. А ось багато підприємств і фермерів навіть на початок прибирання залишаються з запасами, які залишились на складах і елеваторах.

  • Як Agricom вирішує цю проблему? Серед усіх способів зберігання зерна, який використовує компанія і радить використовувати іншим?

На сьогоднішній день основною стратегією зберігання зерна врожаю 2022 року для AgricomGroup буде розміщення частини врожаю на сторонніх елеваторах, для подальшого відвантаження у вагони. Частину зерна ми зможемо завезти на власний елеватор у Чернігівський кластер. В основному це зерно з полів, що знаходяться поруч із елеватором. Частину зерна плануємо розмістити у силобігах, оскільки через зруйновані мости на Чернігівщині немає можливості довозити до власного елеватора.

  • Існує думка, що зберігання зерна – не така велика проблема і аграрії із нею впораються. Інша річ – заблокований експорт. Наскільки ви із цим погоджуєтеся/не погоджуєтеся і чому?

Зберігання зерна за умови великих перехідних залишків – це велика проблема без перебільшення. Так як ємності елеваторів обмежені і відвантаження на експорт відбуваються дуже слабо, аграрії намагаються розмістити зерно в альтернативних варіантах (склади, силобеги).

Це підігріває попит на місця зберігання та силобеги. Виробники силобігів не справляються із попитом. Проблема заблокованих портів викликає проблему зберігання, їх можна розглядати окремо. Експортний коридор на Європу дуже вузький і не дозволяє відвантажувати зерно в довоєнних обсягах. Розблокування портів природно зніме напругу на європейські експортні коридори та забезпечить відтік зерна з місць зберігання. Ці проблеми пов’язані нерозривно. Але якщо проблема зберігання зерна в зоні рішення виробника і залежить від нього самого, то на вирішення проблеми розблокування портів виробник ніяк не вплине.

Джерело: Liga.net

Top